آخرین سفارش امام صادق علیه السلام

ابوبصیر می گوید: پس از آن که امام جعفر صادق علیه السلام به شهادت رسید،روزی جهت اظهار هم دردی و عرض تسلیت به اهل منزل حضرت،رهسپار منزل آن امام مظلوم علیه السلام گردیدم.همین که وارد منزل حضرت شدم،همسرش حمیده را گریان دیدم، و من نیز در غم و مصیبت از دست دادن آن امام همام علیه السلام بسیار گریستم. چون لحظاتی به این منوال گذشت، افراد آرامش خود را باز یافتند.آن گاه همسر آن حضرت به من خطاب کرد واظهار داشت: ای ابو بصیر! چنانچه در آخرین لحظات عمر امام جعفر صادق علیه السلام در جمع ما و دیگر اعضاء خانواده می بودی،از کلامی بسیار مهّم استفاده می بردی .

ابوبصیر گوید:از آن بانوی کریمه توضیح خواستم؟ پاسخ داد: در آن هنگام،که ضعف شدیدی بر امام وارد شده بود فرمود: تمام اعضاء خانواده و آشنایان و نزدیکان را بگوئید که در کنارمن حاضر و جمع شوند.وقتی تمامی افراد حضور یافتند،حضرت به یکایک آنان نگاهی عمیق انداخت و سپس خطاب به جمع حاضر فرمود: (کسانی که نسبت به نماز بی اعتنا باشند،شفاعت ما اهل بیت عصمت و طهارت شامل حالشان نمی گردد). قابل دقّت است که حضرت نفرمود: شفاعت ما شامل افراد بی نماز نمی شود: بلکه فرمود : شفاعت ما شامل حال افراد بی اعتناء به نماز،نمیشود.

امام صادق: شیعیان ما و پیروان ما را به سه مساّله امتحان کنید:

·                                اهمیت به اوقات نماز، که آیا اول وقت نماز برپا می دارند یا خیر ؟

·                                حفظ اسرار،یعنی در حفظ اسرار و مسائل محرمانه کوشا هستند یا خیر؟

·                                و از حیث توانمندیهای مالی، یعنی آیا در مال خود برای برادران دینی سهمی قائلندو دست آنها را می گیرند یا خیر ؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









برچسب ها :
شفاعت،اهل البیت،,